Ny sömlös mobil kuponglösning

Företagen Crunchfish och ClearOn har i samarbete tagit fram en ny lösning för mobil kuponghantering. När kunden närmar sig produkten i hyllan aktiveras rabattkupongen i mobilen även om kunden inte håller på med mobilen just för tillfället. Sedan aktiveras kupongen automatiskt vid kassan.

Utan att användaren interagerar med mobilen kan kuponger aktiveras vid hyllkanten och sedan lösas in sömlöst i kassan med automatiskt avdrag av rabatterna på kvittot.

En annan möjlighet är att kunderna tar del av erbjudanden som är relevanta för dem och aktiverar sina kuponger innan de går och handlar.

I butiken påminner lösningen kunderna om att handla produkterna när de befinner sig i närheten av dem vid butikshyllan.

Lösningen möjliggörs genom Crunchfishs patenterade teknologi för närhetsbaserad interaktion och ClearOns innovativa clearingsystem som finns i fler än 20 000 kassor i cirka 6 000 mat-, service- och trafikbutiker.

– Tillsammans med Crunchfish kan vi erbjuda handeln en enkel och sömlös hantering av kuponger och betalningar och göra köpupplevelsen bättre för kunderna” säger Pontus Ellefsson, VD för ClearOn i ett pressmeddelande.

Källa och foto: ClearOn